KOKOŞ TUVALETİM

Herşeyin minimal, herşeyin sade olması zaman zaman beni bile sıkıyor. Farklı birşeyler yapmak istiyorum.
Öncelikle nasıl bir mekan oluşturmak istiyorum onu hayal ediyorum. Minik, ufacık bir mekan bu. Amacım, kullanışlı, süslü, cıvıl cıvıl ve aynı zamanda trendi yakalayan bir tuvalet ortaya çıkarmak.




İlk iş seramik seçimi yapmak. Minik bir mekan olduğu için duvarların açık renk seramikten olmasını tercih ettim. Ortama oda havası vermesi için kağıt gibi görünen vanilya beji tonunda seramikler buldum. Zemin için aynı seramiklerin mor olanını tercih ettim. Böylece güzel bir kombinasyon yapmış oldum. Ancak mekana biraz daha hava katması için duvardaki bej seramiklerin arasına yine zemini aynı renk olan büyük, renkli çiçekli seramikler yerleştirdim.
Bu çiçeklerin büyük desenli olmasına dikkat ettim. Çünkü ortama modern bir görüntü vermek istedim. Daha sonra bu seramiklerin arasına kullanacağım derzin rengini vanilya beji olarak seçtim. Zemindeki mor taşlarada aynı renk derzden uyguladım. Böylece morun tam tonunu zeminde vurgulamış oldum.




Seramiklerin yerleştirme kısmı bittikten sonra sıra geldi vitrifiye kısmına. Minicik bir tuvalet olduğu için ortamı daha çok daraltmayacak bir klozete ihtiyacım vardı. Bunu da VİTRA'dan seçtikten sonra geriye lavabo ve armatür kaldı. Lavabom kesinlikle yeni tarz tezgah üstü kullanılan bir lavabo olmalıydı. Hem çok dekoratif hem de kullanışlı olması açısından minik, sevimli yuvarlak bir lavabo seçimi yaptım.Bu lavaboya uyacak şık bir armatürü de VİTRA'dan seçtim. Daha sonra lavabomu yerleştireceğim tezgahı marangozuma yaptırdım.Venge malzemeli olmasını tercih ettim. Çünkü venge,bitter çikolata renginde olduğu için hem duvardaki vanilya bejine hem de zemindeki mor seramiklere farklı bir hava kattı.
Sıra geldi aksesuarlara. Neşeli, çok durağan olmayan, kıpır kıpır bir mekan olmasını tercih ettiğim için şık bir aynayla ve aplikle ortamı daha neşeli hale getirmek istedim. Uzun bir arayıştan sonra ilk gördüğüm anda işte tamda istediğim gibi birşey dediğimi hatırlıyorum.




Minik oval bir ayna bu. Doreli,tepesindeki sevimli fiyonku ile şık bir görüntü sergiliyor.(BEYMEN HOME)
Apliğiminde aynama uyum sağlaması gerekiyordu.
Yine zemini dore olan üç minik şapkalı kokoş mu kokoş bir aplik aldım(LUMİERE).Kristal taşlarının rengini mürdüm moru ve bal rengi olarak seçtim ve böylece seramiklerimle uyum içinde oldu. Şapkalarının ise bej ve pileli olmasını istedim. Böylece daha da kokoşluk ortaya çıkarmış oldum.Bu arada lavabomu yerleştirdiğim çekmeceli tezgahın kulbunu da ayna ve apliğin doresine uyumlu ve aynı tarzda olmaları için metal ve kristal taşlı bir kulp seçimi yaptım(URGUNLU).



Kafanızda çok objeli bir mekan oluşmasın. Gerçekte herşey yerli yerinde ve ortada görevi olmayan hiçbir objeye rastlayamazsınız. Aslında kullanılan seramiklerle yine minimal olan ama bu minimalliği süslü aksesuarlarıyla bozan kokoş bir tuvalet gözünüzde canlandırmanız daha doğru olacaktır.

9 yorum:

Bahar dedi ki...

hiii bu kokoş tuveleti inanılmaz beğendim ellerine sağlık küçük bir mekanı nekadar da güzel değerlendirmissin.Ben de kendi evim olunca senin tasarımından esinlenebilirim çook güzel olmuş güle güle kullan....

Adsız dedi ki...

Mrb, her sayfayı her fotoğrafı inceledim zevkinize hayran kaldım. Sizinki kadar olmasada benimde böle bir sayfam var. Bende beklerim. Nuray(elmalikurabiye.blogspot.com

Secil dedi ki...

Sevgili Nuray
Guzel yorumunuz icin cok tesekkur ederim.
sevgiler

seda dedi ki...

Merhaba kokoş tuvaletinize bayıldım, bende bu tasarımı kendi banyomda uygulayabilirmiyim?sadece zemin rengi mor degilde başka hangi renk olabilir?birde seramiklerin markasını yazarsanız çok mutlu olurum.sevgiler Seda

Secil dedi ki...

Merhaba Seda,
Zemini duvardaki renkle ayni yapabilirsiniz.( vanilya rengi)Seramikler ithal. Ben etiler Imaj'dan almistim.Ama sanirim orasi kapanmis.Mecidiyekoy'de de subelerinin oldugunu biliyorum.Netten bakabilirsiniz.

Zuhal'in Müzesi dedi ki...

gerçekten çok keyifli olmuş...ayna ve aplik uyumu çok güzel... bu ikili modern vitrifiyeyi bir çırpıda kokoş yapmış...

Secil dedi ki...

Icimdeki ekip,
Cok tesekkur ederim.

Unknown dedi ki...

çoook kokoşşş :) ama çok güzel gerçekten.

Secil dedi ki...

Utku,
Cok tesekkur ederim.